Δύο κλασικά λεωφορεία στη διάθεση του ελληνικού τουρισμού

Η Ελλάδα είναι η χώρα όπου ο επισκέπτης μπορεί να βιώσει το σήμερα και το χθες. Η συνύπαρξη αυτή, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, των νησιών και οπουδήποτε αλλού «παντρεύεται» το σήμερα με το χθες, αναδύει ένα άρωμα μιας άλλης εποχής.

ADVERTISING

Και βέβαια, ο,τιδήποτε κλασικό, όπως οι άμαξες στην Αθήνα και στα νησιά του Αργοσαρωνικού, ο οδοντωτός από το Διακοπτό μέχρι τα Καλάβρυτα και το τρενάκι του Πηλίου, αποτελούν διαχρονικά εργαλεία προβολής της εικόνας του τόπου.

Πέραν αυτών, μπορούν να αξιοποιηθούν και παλαιά λεωφορεία, πλήρως αναπαλαιωμένα, προκειμένου να διαφοροποιηθεί και να εμπλουτιστεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Υπάρχουν παλαιά λεωφορεία που έχει ο όμιλος Σαρακάκη, στις εγκαταστάσεις του στη Λεωφόρο Αθηνών, που μπορούν να ανακατασκευαστούν.

Επίσης, υπάρχουν και τα λεωφορεία που κατασκεύασε, από το 1955 μέχρι το 1984, η ιστορική ελληνική αμαξοποιία ΒΙΑΜΑΞ, τα κτίρια της οποίας βρίσκονται και αυτά στη Λεωφόρο Αθηνών. Η ΒΙΑΜΑΞ, αρχικά κατασκεύασε αμαξώματα και στη συνέχεια ολοκληρωμένα πούλμαν και λεωφορεία βασισμένα σε σασί και κινητήρες της Mercedes-Benz. Στο απόγειο της δυναμικής της έφτασε να εξάγει μεγάλους αριθμούς οχημάτων τα οποία βρίσκουμε ακόμα σε λειτουργία κυρίως στα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.

Δύο από αυτά τα οχήματα και συγκεκριμένα, το Mercedes-Benz O302 (του 1976) και το Mercedes VIAMAX OF1113 (του 1975), αγόρασε, το 2015, ο Απόστολος Βλάχος, ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου/μέλους AV TOURS, και μετά από 4 χρόνια επιμελούς εργασίας κατάφερε να τα αναπαλαιώσει έτσι ώστε να αποκτήσουν ξανά την πρότερή τους δόξα.

«Η ενασχόληση με την αναπαλαίωση και επισκευή τέτοιου είδους λεωφορείων, είναι μεράκι και ευθύνη. Αλλά το αποτέλεσμα δικαιώνει τους κόπους και τα έξοδα. Σκοπός μου είναι να μπορέσω να δω στους δρόμους της Ελλάδας να κυκλοφορούν κλασικά λεωφορεία και οχήματα, σκορπίζοντας τον αέρα μιας άλλης εποχής. Παράλληλα, τα οχήματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης του τουρισμού και εργαλείο δουλειάς για τα τουριστικά γραφεία», αναφέρει ο Απόστολος Βλάχος, ενώ η FedHATTA, ήδη έχει προτείνει στην πολιτεία την αναμόρφωση του πλαισίου κυκλοφορίας, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν τα κλασικά οχήματα και έτσι να περιληφθούν στην εργαλειοθήκη του ελληνικού τουρισμού για να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες μορφές τουρισμού όπως για τουριστικές, συνεδριακές, ΜΙCE, διαφημιστικές και κινηματογραφικές μεταφορές.

ΣΧΟΛΙΑ