Πάτρα:Ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο νέα τμήματα στην εκπαίδευση με κρατική χρηματοδότηση

Η εισήγηση του αντιδημάρχου Παιδείας

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας, συζήτησε το θέμα της ίδρυσης νέων τμημάτων σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πατρέων, μετά από έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και έλαβε την απόφαση, να λειτουργήσουν άμεσα τα τμήματα, αλλά με την κρατική χρηματοδότηση.

Στη συνεδρίαση ήταν παρόντες και συμμετείχαν με τοποθετήσεις τους στη συνεδρίαση, ο Πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, Σπύρος Ψαρράς, ο Πρόεδρος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Δυτικής Ελλάδας, Γιώργος Αντωνιάδης και ο Γραμματέας του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών και μέλος της Σχολικής Επιτροπής, Στέλιος Παλαρμάς.

Στην εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Ανδρέας Αθανασόπουλος, ανέφερε: «Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με σχετική πρόσφατη εγκύκλιο του,  προσδιορίζει τις προϋποθέσεις για την  ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση. Με επισήμανση, ότι ως προαπαιτούμενο για να ιδρυθεί Τμήμα Ένταξης «πρέπει να εκδοθεί βεβαίωση δαπάνης για τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων Τμημάτων Ένταξης από την αρμόδια Ενιαία Σχολική Επιτροπή Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπαίδευσης. Στη βεβαίωση θα αναφέρεται το απαιτούμενο ποσό από 01/09/2019 έως και 31/12/2019 και το απαιτούμενο ετήσιο ποσό για κάθε επόμενο έτος, καθώς και ότι υπάρχει δέσμευση των απαραίτητων πιστώσεων”.

Δηλαδή το Υπουργείο, για την ίδρυση και λειτουργία των αναγκαίων δομών εκπαιδευτικής υποστήριξης για μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες απαιτεί τη διασφάλιση της χρηματοδότησης από τους δήμους.

Θυμίζουμε ότι τόσο αυτή όσο και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις φρόντιζαν να μειώσουν τα χρήματα προς τις Σχολικές Επιτροπές κατά  60%, (σε σχέση με το 2009)  με αποτέλεσμα την  αδυναμία κάλυψης των στοιχειωδών λειτουργικών εξόδων των σχολείων, πόσο μάλλον την κάλυψη επιπλέον έκτακτων αναγκών.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθούν να εφαρμόζουν την πάγια τακτική, να νομοθετούν χωρίς να χρηματοδοτούν. Αυτό έχει γίνει επανειλημμένα , με τη δίχρονη προσχολική αγωγή, με τα σχολικά γεύματα, με την ίδρυση εργαστηρίων, μετακυλώντας   διαρκώς στους δήμους, δηλ στο πατραϊκό λαό μέσω της επιπλέον δημοτικής φορολογίας την αποκλειστική ευθύνη χρηματοδότησης για την ίδρυση και λειτουργία αναγκαίων δομών για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ως Δημοτικό Συμβούλιο θεωρούμε, ότι σήμερα όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα αυτά με ειδικές ανάγκες πρέπει να έχουν όλες τις δυνατότητες για έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική παρέμβαση ώστε να φοιτούν στις δομές του δημόσιου σχολείου που έχουν ανάγκη.

Η Κυβέρνηση έχει την ευθύνη και την υποχρέωση να καλύψει το σύνολο των απαιτούμενων δαπανών για την ίδρυση των αναγκαίων τμημάτων ένταξης.

Αν συνυπολογίσουμε, τις τεράστιες ελλείψεις που υπάρχουν σε πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια στην Ειδική Αγωγή καταλαβαίνουμε ότι αυτό απαιτεί γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και όχι διαχείριση της μίζερης πολιτικής τους. Από τα στοιχεία που υπάρχουν, είναι χιλιάδες οι μαθητές που χρειάζονται τέτοιου είδους παρεμβάσεις που αφορούν σε ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και είναι ουσιαστικά ακάλυπτοι, ελλείψει δομών».

Ο Αντιδήμαρχος κατέληξε προτείνοντας το εξής, που εγκρίθηκε από το Σώμα:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο να απαιτήσει από την Κυβέρνηση:

α) Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να καλυφθούν από το Υπουργείο και τον κρατικό προϋπολογισμό τα απαιτούμενα κονδύλια για την ίδρυση τμημάτων ένταξης που να καλύπτουν το σύνολο και όχι μέρος των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

β) Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τις σχολικές επιτροπές, για να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες αρμοδιότητες και υποχρεώσεις τους που αφορούν στα λειτουργικά έξοδα των σχολείων».

 

ΣΧΟΛΙΑ