Μπορούν οι τσίχλες να βοηθήσουν στην απώλεια κιλών;

Tι ακριβώς συμβαίνει

Υπάρχει μια «κοινή πεποίθηση» θα λέγαμε, πως οι τσίχλες βοηθούν στο να χάσουμε κιλά. Ισχύει, όμως αυτό; Την απάντηση τη δίνει το σάιτ υγείας «Healthline» και δεν είναι μονολεκτική. Ας δούμε τι ακριβώς συμβαίνει.

Αρχικά, η βοήθεια από τη τσίχλα στο θέμα απώλειας βάρους δεν φαίνεται να είναι και ιδιαίτερη σημαντική, αν και υπάρχει αντίλογος πάνω σε αυτό. Τι αναφέρεται, όμως σχετικά με την όρεξη για φαγητό;

Το μάσημα της τσίχλας μειώνει την όρεξη
Το να μασάει κάποιος τσίχλες μπορεί να τον βοηθήσουν να αισθάνεται λιγότερο πεινασμένος και να έχει λιγότερες λιγούρες. Η δράση του μασήματος μπορεί να μειώσει την πείνα, καταναλώνοντας έτσι λιγότερα σνακ μέσα στην ημέρα.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο, πρόσφατη μελέτη έδειξε, ότι η τσίχλα μείωσε την πείνα και την όρεξη μετά από 10 ώρες αφαγίας εξίσου αποτελεσματικά με την κατανάλωση ενός ποτού πλούσιου σε θερμίδες. Επίσης, σε μια άλλη μελέτη, συμμετέχοντες κλήθηκαν να μασήσουν τσίχλα χωρίς ζάχαρη για 30 λεπτά μετά το γεύμα. Ανέφεραν ότι αισθάνονταν πιο χορτασμένοι σε σχέση με όσους δεν μάσησαν τσίχλα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει, πως με βάση μια πρόσφατη ανασκόπηση 15 μελετών, 5 εκ των οποίων εστίαζαν στο μάσημα της τσίχλας, έδειξε ότι η διαδικασία μάσησης μπορεί να διεγείρει την απελευθέρωση συγκεκριμένων ορμονών του εντέρου, κάτι που με τη σειρά του φέρνει μείωση της όρεξης. Ωστόσο, δεν έχουν παρατηρηθεί παρόμοια αποτελέσματα σε όλες τις μελέτες.

Συνεπώς, οι τσίχλες μπορεί να μην λειτουργούν το ίδιο αποτελεσματικά με άλλους. Επίσης, οι τσίχλες μπορεί να μείωσουν την επιθυμία για κατανάλωση φρούτων μειώνοντας ενδεχομένως τη ποιότητα σε μια διατροφή.

Λιγότερες θερμίδες
Οι τσίχλες μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση των θερμίδων που προσλαμβάνουμε. Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες που μασούσαν τσίχλες μεταξύ πρωινού και μεσημεριανού γεύματος όχι μόνο ένιωθαν λιγότερο πεινασμένοι μεταξύ των γευμάτων, αλλά έτρωγαν περίπου 68 λιγότερες θερμίδες στο μεσημεριανό γεύμα από αυτούς που δεν μασούσαν τσίχλες. Αυτό ισοδυναμεί περίπου με 2 κουταλάκια του γλυκού (10 γραμμάρια) φυστικοβούτυρου ή ένα μικρό κομμάτι φρούτων.

Άλλες μελέτες δείχνουν ότι η τσίχλα μετά από ένα γεύμα μπορεί να βοηθήσει να φάμε έως και 10% μικρότερο σνακ 3 ώρες αργότερα. Ωστόσο, τα ευρήματα αυτά δεν πρέπει να μας κάνει να παίρνουμε κάτι ως δεδομένο. Εξάλλου, δεν είναι σαφές εάν οδηγούν σε σημαντική απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα.

«Καίνε» περισσότερες θερμίδες
Σε μια μικρή μελέτη, οι συμμετέχοντες που μασούσαν τσίχλες πριν και μετά το πρωινό γεύμα έκαψαν περίπου 3–5% περισσότερες θερμίδες μέσα σε 3 ώρες μετά το γεύμα, συγκριτικά με εκείνους που δεν μασούσαν τσίχλες. Σε μια άλλη μελέτη, η τσίχλα μετά από ένα γεύμα αύξησε τη θερμογένεση που προκαλείται από τη διατροφή, που είναι ο αριθμός των θερμίδων που καίγονται μέσω της πέψης. Ας μην ξεχνάμε, όμως πως αριθμός των θερμίδων που κάηκαν παρέμεινε πολύ μικρός. Τέλος, έρευνες δείχνουν επίσης ότι το μάσημα τσίχλας κατά το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Όπως αναφέραμε τα ευρήματα αυτά δεν πρέπει να μας κάνουν να σκεφτόμαστε με σιγουριά, πως το μάσημα της τσίχλας συμβάλλει στη μείωση των κιλών μας. Η επίδραση της δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλη στο θέμα των κιλών.

ΣΧΟΛΙΑ