
Η ηλιοφάνεια περιορίζεται σε ώρες και ένταση και οι θερμοκρασίες πέφτουν. Εν μέσω πανδημίας οι επιχειρήσεις εστίασης αναζητούν τρόπους να διατηρήσουν «τραπεζάκια έξω» ακόμα και στο καταχείμωνο – Γνωρίστε τα Kotatsu
Ο κορωνοϊός μετέφερε την ιδέα του kotatsu στο Σικάγο – μια πόλη στο βορρά των ΗΠΑ με συχνούς, δυνατούς, παγωμένους ανέμους το χειμώνα.
Ο Δήμος του Σικάγου είχε προσκαλέσει τους πολίτες να καταθέσουν σχέδια τα οποία θα βοηθήσουν τον κλάδο εστίασης να παραμείνει ανοιχτός και υπαίθριος -λόγω κορωνοϊού -και τους κρύους μήνες.
Από τις 600 προτάσεις ξεχώρισε αυτή της Έλι Χεντερσον, μιας 41χρονης designer η οποία κέρδισε και το βραβείο των $5.000 δολαρίων του Δήμου. Η έμπνευσή της ήρθε από τα kotatsu, τα οποία είχε γνωρίσει όταν εργαζόταν ως καθηγήτρια αγγλικών στην Ιαπωνία.
Άρχισε να κάθεται έξω και σύντομα έγινε συνήθεια που της άρεσε: «Μου φαινόταν δύσκολο να το αποχωριστώ», είπε στο Business Insider.
Στην Ελλάδα η εστίαση σε εξωτερικούς χώρους ανήκει στην παράδοση τους περισσότερους μήνες του χρόνου. Σύμφωνα με τα στοιχεία κινητικότητας της Google η κυκλοφορία των πολιτών τους θερμούς μήνες που πέρασαν ήταν πιο έντονη από τις περισσότερες χώρες – και τα τραπεζάκια έξω σίγουρα συνέβαλλαν στη μείωση των συνεπειών από την πανδημία.
Η Χέντερσον στο σχέδιό της παραλλάσσει την ιαπωνική εκδοχή του kotatsu: «Ψηλώνει» το τραπέζι, έτσι η αρχή θα μπορούσε να εφαρμοστεί στα υπάρχοντα τραπέζια των εστιατορίων και των καφέ, χωρίς να χρειάζεται επένδυση σε νέο εξοπλισμό.
Στο Σικάγο, η ιδέα της Χέντερσον αποκτά ζωή: Η ένωση εστιατόρων του Ιλινόι θα αναπτύξει την ιδέα με κατασκευαστές και θα δοκιμάσει τα διάφορα πρωτότυπα, πριν καταλήξει σε αυτό που θα συστήσει στα μέλη του.
Η ελληνική επινοητικότητα ακολουθεί διαφορετικές διαδικασίες – μένει να φανεί αν είναι μια πρακτική ιδέα που μπορεί να δώσει παράταση στην εστίαση τους κρύους μήνες του χειμώνα.