Πελετίδης για υπογειοποίηση τρένου: Τη θέση που έχει για την Πάτρα η κυβέρνηση δεν την τηρεί στην Αθήνα

Ετοιμη για κινητοποιήσεις η Δημοτική Αρχή

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, με θέμα την συνάντηση που είχε χθες στην Αθήνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

«Η χθεσινή συνάντηση με τον Υπουργό, δεν είχε τα αποτελέσματα που θέλαμε», ήταν τα πρώτα λόγια του Δημάρχου και συνεχίζοντας ανέφερε τα εξής μεταξύ άλλων:

«Λένε ότι θέλουν διάλογο με την πόλη μας, αλλά δεν το δείχνουν και υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν τα απαραίτητα χρήματα για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο μέχρι την Πάτρα. Εμείς, με λεπτομέρειες και επιχειρήματα, παρουσιάσαμε τις θέσεις μας. Είναι παράλογο να θέλουμε να μην διχοτομηθεί η πόλη μας; Είναι εξωπραγματικό; Από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα, όπου κι αν έχει κατασκευαστεί η σιδηροδρομική γραμμή, πουθενά δεν έκοψε πόλεις και κωμοπόλεις. Ελευσίνα, Μέγαρα, Κινέττα, Άγιοι Θεόδωροι, Κόρινθος, Ξυλόκαστρο, Δερβένι, Ακράτα, Διακοπτό, Αίγιο. Στην Πάτρα τέλειωσαν τα χρήματα;

Μήπως αυτή τη θέση που έχει για την Πάτρα, η κυβέρνηση την τηρεί στην Αθήνα; Όχι. Στα Σεπόλια, τα 4 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής, σχεδιάστηκαν επίγεια, αλλά μετά την αντίδραση του λαού της περιοχής, σε όλα τα επίπεδα, η γραμμή θα υπογειοποιηθεί και θα αναπλαστεί η περιοχή.

Το τρένο δεν είναι ένα έργο που αν διαπιστώσεις μια αστοχία, μπορείς να την διορθώσεις σε 10 ή 20 χρόνια. Είναι έργο που θα μείνει για αιώνες.

Χθες ο Υπουργός, προσπέρασε το κομμάτι από Ρίο μέχρι Άγιο Διονύσιο και πήγε στο τμήμα από Άγιο Διονύσιο μέχρι Άγιο Ανδρέα, που είναι το επόμενο, έχει και το μεγαλύτερο κόστος και είναι άγνωστό το πότε θα κατασκευαστεί και αν τότε θα είναι η σημερινή κυβέρνηση ή κάποια άλλη. Είπαμε λοιπόν, ότι το τμήμα των 630 μέτρων στον Άγιο Βασίλειο που υπογειοποιείται κοστίζει 15.240 ευρώ το μέτρο και στο Ρίο, τα 350 μέτρα 12.000 ευρώ αντίστοιχα.

Από πού προκύπτει το δισεκατομμύριο λοιπόν που ισχυρίζονται ότι θα κοστίσει αυτό που ζητάμε εμείς; Γιατί μας παρουσιάζουν αυτό το ιλιγγιώδες ποσό; Και γιατί αφήνουν το τμήμα Ρίο – Άγιο Διονύσιο που είναι πρώτο στην σειρά κατασκευής και πάνε στο επόμενο, Άγιος Διονύσιος – Άγιος Ανδρέας, για να στηρίξουν τους ισχυρισμούς τους;

Βάζουν στη ζυγαριά το κόστος και το όφελος. Με αυτή τη λογική τα χωριά μας ακόμα και σήμερα δεν θα είχαν ηλεκτρικό ρεύμα.

Αυτό που ζητούμε είναι σπουδαίο για την πόλη μας, την τρίτη πόλη της Ελλάδας, το λέει και ο μελετητής του έργου.

Το θέμα είναι τι κάνουμε από εδώ και πέρα. Κάποιοι χαίρονται… Η πόλη μας βλέπετε έχει πολλά «ζιζάνια». Γι αυτό και στο παρελθόν, στα μεγάλα ζητήματα και στις μεγάλες διεκδικήσεις, δεν είχαμε επιτυχία, με αποτέλεσμα η πόλη και ο λαός της, να μην έχουν αυτά που δικαιούνται.

Εμείς, όπως κάναμε μέχρι σήμερα, θα προχωρήσουμε με τους κατοίκους και τους φορείς, θα τους ενημερώσουμε για την χθεσινή συνάντηση και θα κινητοποιηθούμε με όλους τους τρόπους. Αν πραγματικά η κυβέρνηση θέλει διάλογο, να το αποδείξει. Κάποιοι το μόνο που θέλουν, είναι  να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι πάση θυσία. Και μας κατηγορούν λες κι εμείς καθυστερούμε το έργο. Ένα έργο που έπρεπε να έχει έρθει ήδη στην Πάτρα, εδώ και χρόνια… αλλά ακόμα στο Κιάτο βρίσκεται.

Οι κυβερνώντες πρέπει να καταλάβουν ότι η πόλη δεν είναι πλέον άπραγη και άβουλη. Η σημερινή Δημοτική Αρχή, δεν είναι το «καλό παιδί» που σκύβει το κεφάλι. Η υπογειοποίηση που ζητάμε είναι το δίκαιο και το σωστό για ολόκληρη την πόλη μας και δεν αφορά μόνο τους κατοίκους εκατέρωθεν της γραμμής».

Ο Δήμαρχοs κλείνοντας, αναφέρθηκε και στον προαστιακό από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα, λέγοντας τα εξής: «Η γραμμή είναι έτοιμη και κόστισε 2,5 εκατ. ευρώ και 300.000 ευρώ οι περιφράξεις, αλλά ακόμα τα δρομολόγια δεν έχουν ξεκινήσει. Μήπως και αυτό η Δημοτική Αρχή το εμποδίζει; Γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ολοκληρώνει ό,τι της αναλογεί για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια; Τι λέει η κυβέρνηση γι’ αυτό;».

 

ΣΧΟΛΙΑ