Πάτρα:Ταλαιπωρία τέλος στον κόμβο της «Ολυμπίας» στο Ρίον-Κατακόρυφη αύξηση της κίνησης

Ξεμπλόκαρε και το σημείο διασταύρωσης με το τρένο στο Δερβένι – Ρεκόρ διελεύσεων και στην Ιόνια Οδό

Εντατικά προχωρούν οι εργασίες και στα ανοιχτά μέτωπα της Ολυμπίας οδού, του αυτοκινητόδρομου που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων προς την Πελοπόννησο, τη δυτική Ελλάδα, την Ηπειρο και τα Ιόνια Νησιά. Μεγάλη ανακούφιση προσφέρει στο υπουργείο Υποδομών η πρόσφατη ολοκλήρωση από τη ΜΕΤΚΑ των εργασιών που αφορούσαν τη σιδηροδρομική γραμμή στο Δερβένι. Πρόκειται για ένα από τα σημεία διασταύρωσης του αυτοκινητόδρομου με τη νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων του σιδηροδρόμου, εργολαβία που είχε αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ. Σειρά έχει τώρα η ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών του οδικού δικτύου. Πριν από τα τέλη Αυγούστου θα ολοκληρωθεί η γέφυρα του Κριού στην Ακράτα, ενώ εντατικά προχωρούν και οι εργασίες στις Καμάρες και τα Αραχωβίτικα.

Ετοιμοι υπολογίζεται ότι θα είναι οι βασικοί κλάδοι στον κόμβο του Ρίου στο τέλος του μήνα, με στόχο μέχρι τότε να έχει κατασκευαστεί το 98% του έργου. Για τους προσεχείς μήνες μένουν μερικές από τις συνολικά οκτώ συνδέσεις του υπερκόμβου, όπως εκείνη με το Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Πέραν της 31ης Αυγούστου θα ολοκληρωθεί και το παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Η ασφάλεια και το ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι ξαναβγάζουν στους δρόμους τους οδηγούς που γύρισαν την πλάτη στις μετακινήσεις τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός που ανέτρεψε πλήρως όλα τα χρηματοοικονομικά μοντέλα των παραχωρήσεων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τμήματα του οδικού δικτύου που διαχρονικά αποτελούσαν ανοιχτή πληγή για τις μεταφορές, εξαιτίας θανατηφόρων ατυχημάτων, όπως η Κορίνθου – Πατρών η αύξηση το πρώτο εξάμηνο φτάνει το 11,2%. Συγκεκριμένα, η κυκλοφορία των ελαφρών οχημάτων στην Ολυμπία οδό παρουσιάζει αύξηση 4,9% και των βαρέων οχημάτων 7,4%.

Προς τα πάνω κινείται η κυκλοφορία και στο υπόλοιπο δίκτυο. Η παράδοση στην κυκλοφορία της Ιόνιας οδού εκτιμάται ότι επιδρά θετικά και στις διελεύσεις της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου. Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας το α’ εξάμηνο, η αύξηση στην κυκλοφορία έφτασε το 8%, ποσοστό που εκτιμάται ότι πέρα από τα εκπτωτικά προγράμματα και την αύξηση της χρήσης πομποδέκτη οφείλεται και στη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου.

Αυξητικές τάσεις παρατηρούνται αντίστοιχα στην κυκλοφορία στη Νέα οδό, που μέχρι πρόσφατα διαχειριζόταν μόνο τα διόδια στο Αγγελόκαστρο (από την περασμένη Τρίτη λειτουργεί και ο σταθμός της Κλόκοβας), στον άξονα Αντίρριο – Γιάννενα και τους σταθμούς στον ΠΑΘΕ, από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια Φθιώτιδας. Ο μέσος όρος ημερήσιας κυκλοφορίας το α’ εξάμηνο ανήλθε σε 70.500 οχήματα, ενώ το περσινό αντίστοιχο διάστημα ήταν 69.200.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr

 

ΣΧΟΛΙΑ