Ολυμπία οδός: Σε ποια σημεία στην Αχαία θα μπουν οι σταθμοί χιλιομετρικής χρέωσης

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ

Εντός του 2020 θα ξεκινήσουν οι χιλιομετρικές χρεώσεις των διοδίων στην Ολυμπία Οδό, καθώς μπορεί να ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για το ενιαίο σύστημα ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων του υπουργείου Υποδομών, αλλά χθες εγκρίθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος η τεχνική περιβαλλοντική μελέτη για την αδειοδότηση του υβριδικού συστήματος συλλογής τους που θα θέσει σε εφαρμογή ο αυτοκινητόδρομος.
Το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία ενός συστήματος συλλογής διοδίων βασισμένου σε αναλογική χιλιομετρική χρέωση με σκοπό την χρέωση των συνδρομητών μόνο για τη διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο.

Πρακτικά θα αποτελεί μια πιο «δίκαιη» χρέωση, η οποία όμως θα αφορά μόνο τους κατόχους των ηλεκτρονικών πομποδεκτών (e-pass ) του αυτοκινητοδρόμου. Με το νέο σύστημα οι οδηγοί θα χρεώνονται το προβλεπόμενο αντίτιμο αλλά εξερχόμενοι από τον κόμβο της επιλογής τους θα γίνεται υπολογισμός και θα αφαιρούνται τα χιλιόμετρα που δεν έχουν διανύσει μέχρι τον επόμενο σταθμό διοδίων. Βάσει των χιλιομέτρων αυτών θα υπολογίζεται και αντίστοιχο αντίτιμο και θα αφαιρείται η διαφορά, η οποία θα «επαναφορτίζεται» στον λογαριασμό του χρήστη.

Το συγκεκριμένο σύστημα, όπως επισημαίνεται στην περιγραφή του έργου, θα βελτιώσει το υφιστάμενο ζωνικό σύστημα με τους συμβατικούς σταθμούς διοδίων προσθέτοντας «ηλεκτρονικές πύλες» σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία, ενώ αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς και για άλλους αυτοκινητοδρόμους.

Στο σχεδιασμό του περιλαμβάνεται η εγκατάσταση του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού: αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας DSRC για την ανάγνωση των πομποδεκτών. Θα υπάρχουν κάμερες καταγραφής της πινακίδας του οχήματος για την ταυτοποίηση του χρήστη σε περίπτωση μη ανάγνωσης πομποδέκτη και μη παροχής πίστωσης αλλά και κάμερες βίντεο γενικού πλάνου ως εφεδρεία σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ταυτοποίηση κάποιου οχήματος.
Οι νέες υποδομές
Ο συγκεκριμένος εξοπλισμός θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους 13 ανισόπεδων κόμβων της Ολυμπίας Οδού, οι οποίοι είναι οι εξής:

Α/Κ Νέας Περάμου.
Α/Κ Μεγάρων.
Α/Κ Πάχης.
Α/Κ Αγίων Θεοδώρων.
Α/Κ Λουτρακίου.
Α/Κ Επιδαύρου.
Α/Κ Ζευγολατιού.
Α/Κ Κιάτου.
Α/Κ Δερβενίου.
Α/Κ Ακράτας.
Α/Κ Καλαβρύτων.
Α/Κ Σελιανίτικων.
Α/Κ Δρεπάνου.

Στα Μέγαρα, το Λουτράκι, την Επίδαυρο και τα Σελιανίτικα θα κατασκευαστούν τέσσερα νέα κτίρια υποστήριξης, ενώ στους υπόλοιπους κόμβους ο εξοπλισμός θα υποστηρίζεται από τα κτίρια των αδειοδοτημένων πλευρικών σταθμών διοδίων. Πάντως και το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να επανέλθει με νέο διαγωνισμό για ηλεκτρονικά διόδια εντός του προσεχούς εξαμήνου, όπως δήλωσε προ ημερών ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής.

Ο διαγωνισμός θα έχει σαφώς μικρότερο προϋπολογισμό από τα 400 εκατομμύρια ευρώ του ακυρωθέντος, ενώ στα σενάρια που εξετάζονται είναι η εγκατάσταση δορυφορικού συστήματος μόνο για τα φορτηγά και «βινιέτας» για τα Ι.Χ.

ΣΧΟΛΙΑ