Με «κουκούλα» τον κορωνοϊό, έγκλημα …εξπρές για το τρένο στο τμήμα Ρίο – Κανελλοπούλου

ΤΥΜΠΑΝΑ «ΠΟΛΕΜΟΥ» ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ

Του Γιάννη Γεωργόπουλου

Με … όχημα τον κορωνοϊό και σε περίοδο μειωμένων πολιτικών και κοινωνικών ανακλαστικών λόγω πανδημίας , το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με συνοπτικές διαδικασίες προχώρησε στην «ενεργοποίηση» της παλιάς εργολαβίας  για το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από Ρίον μέχρι Κανελλοπούλου, αδιαφορώντας τόσο για τις θέσεις της πόλης και των όσων προβλέπονται δια …νόμου,  όσο και για το τι θα επιφέρει η επιλογή αυτή, σε επίπεδο υποβάθμισης της ζωής των κατοίκων, από τις περιοχές που θα περνάει πλέον η γραμμή.

Ουσιαστικά το υπουργείο, ενεργοποίησε την εργολαβία η οποία επί προηγούμενης κυβέρνησης είχε μπει στο «ψυγείο» . Η εργολαβία προβλέπει  «ισόπεδη» και όχι υπόγεια διέλευση του τρένου, παρόλο που στον ίδιο ανάδοχο, επί ημερών Σπίρτζη είχε ανατεθεί η πραγματοποίηση μελέτης για υπογειοποίηση , μετά τις αντιδράσεις που είχαν υπάρξει.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την έναρξη ενός κύκλου σκληρής αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης , τοπικής αυτοδιοίκησης, τοπικών κοινωνιών καθώς και άλλων φορέων , με το Δήμο της Πάτρας να μπαίνει , όπως ήταν αναμενόμενο μπροστά στο μέτωπο που θα δημιουργηθεί.

Ήδη από σήμερα το πρωί στη Μαιζώνος υπάρχει έντονη κινητικότητα προκειμένου να καθοριστεί η τακτική της αντίδρασης , με μόνο δεδομένο να είναι, πως σύντομα και παρά τα όποια προβλήματα δημιουργεί η πανδημία, θα έχουμε δυναμικές κινητοποιήσεις.

Στελέχη της Δημοτικής Αρχής αφήνουν να εννοηθεί ,  πως «ο κ. Καραμανλής και  τα συμφέροντα που εξυπηρετεί, είναι γελασμένοι εάν νομίζουν πως ο κορωνοϊός θα τον σώσει από τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις», ενώ σε δηλώσεις τους στο patrastimes.gr  παρέπεμπαν στο μήνυμα που είχαν στείλει πριν λίγους μήνες προς την κυβέρνηση, ότι «ή θα γίνει υπόγεια διέλευση ή δεν πρόκειται να κατασκευαστεί ούτε μέτρο γραμμής».

Αμέσως μετά το Πάσχα, αναμένεται να εκδηλωθεί το πρώτο κύμα δυναμικών αντιδράσεων και κινητοποιήσεων , ενώ σε πρώτο χρόνο θα συγκληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, θα γίνουν επαφές με τους συλλόγους και τους κατοίκους των περιοχών απ’ όπου θα διέλθει το τρένο, θα ζητηθεί να πάρουν θέσεις φορείς όπως Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτ. Ελλάδας, Επιμελητήριο Αχαΐας, Εμπορικός Σύλλογος , Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών προκειμένου να καθοριστεί κοινό πλαίσιο δράσης.

Ανάλογες κινήσεις αναμένεται να γίνουν και σε επίπεδο περιφερειακού συμβουλίου, εκεί όπου από την πλευρά της αντιπολίτευσης θα τεθεί στο «τραπέζι» το θέμα , προκειμένου να συζητηθεί στο περιφερειακό Συμβούλιο . Στόχος της αντιπολίτευσης είναι, μέσα από αυτή τη διαδικασία να αποκαλυφθεί – όπως ανέφεραν μέλη της μείζονος αντιπολίτευσης στο patrastimes – ότι η σημερινή Περιφερειακή Αρχή είναι συνυπεύθυνη για την εξέλιξη αυτή και ότι υιοθετεί πλήρως τις επιλογές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή.

Μετά το Πάσχα ….μπλόκο

Οι όποιες κινητοποιήσεις σχεδιαστούν και αποφασιστούν, αναμένεται να λάβουν σάρκα και οστά αμέσως μετά το Πάσχα και δεν αποκλείεται να περιλαμβάνουν ακόμα και αποκλεισμό εργοταξίων αλλά και συμβολικές παρεμποδίσεις (αρχικά) εκτέλεσης εργασιών.

Στελέχη της Δημοτικής Αρχής ανέφεραν στο patrastimes.gr , πως « είναι γελασμένη η κυβέρνηση και όσοι προωθούν τα σχέδια της στην περιοχή, αν νομίζουν ότι λόγω κορωνοϊού δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με το κοινό αίσθημα και πως δεν θα υπάρξουν δυναμικές κινητοποιήσεις».

ΣΧΟΛΙΑ