Πραγματικότητα τα πρώτα χωρίς οδηγό ηλεκτρικά φορτηγά

Πραγματοποιήθηκε δρομολόγιο στη Σουηδία

Ένα δρομολόγιο ηλεκτρικού φορτηγού χωρίς οδηγό  εγκαινιάστηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως στη Σουηδία και συγκεκριμένα σε βιομηχανική περιοχή της πόλης Jonkoping.

Αναλυτικότερα, το project αναπτύχθηκε με την συμμετοχή της εταιρείας start-up  ‘’Einride’’, και της μεταφορικής εταιρείας ‘’DB Schenker», ενώ παράλληλα για την ανάπτυξη και εγκατάσταση του δικτύου 5G, το οποίο είναι απαραίτητο για την λειτουργία και έλεγχο του οχήματος, υπήρξε συνεργασία μεταξύ των εταιρειών τηλεπικοινωνίας ‘’Ericsson’’ και ‘’Telia’’.

Το παραπάνω όχημα της ‘’Einride’’ με την επωνυμία ‘’T-Pod’’, ζυγίζει με το φορτίο του περίπου 25 τόνους, χρησιμοποιεί την πλατφόρμα οδήγησης ‘’Nvidia Drive΄, η οποία επεξεργάζεται τα δεδομένα σε πραγματικούς χρόνους, τα αποστέλλει στο χειριστή του συστήματος ο οποίος και έχει την δυνατότητα να καθοδηγεί έως και 10 παρόμοια οχήματα, η άδεια λειτουργίας του οχήματος του επιτρέπει να πραγματοποιεί συγκεκριμένες διαδρομές μεταξύ Αποθηκών και Εμπορευματικού Σταθμού, ενώ τέλος υπολογίζεται ότι η μείωση του κόστους μεταφοράς μεταξύ ενός ‘’T-Pod’’ και ενός συμβατικού φορτηγού ανέρχεται ως ποσοστό περίπου στο 60%.

Παράλληλα και πέραν της  ‘’Schenker», η «Einride» έχει ήδη προχωρήσει σε περαιτέρω ανάλογες συμφωνίες με τον γερμανικό όμιλο ‘’Lidl΄΄, την μεταφορική εταιρεία  ‘’Svenska Retursystem’’, ενώ στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι και η επέκτασή της στην αμερικανική αγορά, με στόχο τη συνολική λειτουργία 200 οχημάτων ‘’T-Pod’’, έως το τέλος του 2020.

Πλην της Σουηδίας, παρόμοια projects έχουν ήδη ανακοινωθεί ότι αναπτύσσονται σε Κίνα, Γερμανία και ΗΠΑ στις οποίες μάλιστα πρωτοπόρος είναι η αυτοκινητοβιομηχανία Ford, μέσω επένδυσης 500 εκατ. δολ. στην αμερικανική start-up  Rivian.

ΣΧΟΛΙΑ