Ηλεκτρικά πατίνια: Στον δρόμο του Κ.Ο.Κ. – Σήμα, κράνη & τσουχτερά πρόστιμα

Ετσι, για όσους παρανόµως θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν πατίνια µε ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιοµέτρων την ώρα, θα προβλεφθεί διοικητικό πρόστιµο 40 ευρώ, ενώ για τους παραβάτες που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ΕΠΗΟ µε ταχύτητα άνω των 25 χιλιοµέτρων την ώρα, το ύψος του προστίµου εκτοξεύεται στα 400 ευρώ.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι το τοπίο παραµένει σήµερα εντελώς αρρύθµιστο, έχοντας αιφνιδιάσει διεθνώς τις νοµοθετικές Αρχές. Αποτέλεσµα είναι σε πολλές χώρες µεταξύ των οποίων και η Ελλάδα να µην έχει διευκρινιστεί ακόµα ως τι εισάγονται αυτά τα οχήµατα. Δεδοµένου ότι δεν υπάρχει έγκριση τύπου, δεν µπορεί κανείς να πει µε βεβαιότητα εάν εισάγονται ως οχήµατα ή ως παιχνίδια.

Στα ερωτήµατα αυτά καλείται να δώσει κάποιες πρώτες απαντήσεις η Σύνοδος που θα πραγµατοποιηθεί στις 15 Μαΐου. Αν και µία σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία δεν θα πρέπει να αναµένεται σύντοµα, οι εθνικές Αρχές περιµένουν κάποιες κοινές κατευθύνσεις ώστε στη συνέχεια να ληφθούν τα πρώτα µέτρα κυκλοφορίας και προστασίας.

Το ζήτηµα απασχολεί και τους συγκοινωνιολόγους, µε πολλούς εξ αυτών να ζητούν ρύθµιση των όρων κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών χωρίς όµως έξωσή τους από τους δρόµους: «Προφανώς τα ηλεκτρικά πατίνια δεν µπορούν να κυκλοφορούν στα ελληνικά πεζοδρόµια, τα οποία είναι είτε ανύπαρκτα είτε µε δυσκολία χρησιµοποιούνται ακόµα και από τους πεζούς. Η θέση των ηλεκτρικών πατινιών είναι στο οδόστρωµα και γι’ αυτό πρέπει άµεσα να γίνουν δρόµοι ή λωρίδες ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας τα 30 χλµ./ώρα. Αυτή η λύση θα έκανε τους δρόµους πιο ασφαλείς για όλους τους χρήστες (πεζούς, ΑΜΕΑ κ.λπ.) αλλά κυρίως για τους χρήστες των πατινιών και τους ποδηλάτες.

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πατινιών θα περνούσε ένα πολύ αρνητικό µήνυµα στην ελληνική κοινωνία σε µια περίοδο που τα Σχέδια Βιώσιµης Αστικής Κινητικότητας 170 πόλεων είναι σε εξέλιξη και η µικροκινητικότητα αποτελεί ένα σηµαντικό εργαλείο άσκησης πολιτικής για πόλεις µε λιγότερα αυτοκίνητα» επισηµαίνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Ευθύµιος Μπακογιάννης, δρ πολεοδόµος-συγκοινωνιολόγος της Μονάδας Βιώσιµης Κινητικότητας του ΕΜΠ.

ΣΧΟΛΙΑ