Τι γίνεται με τα ΙΧ που κόπηκαν από ΚΤΕΟ πριν το lockdown

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθαρίζει πότε οι ιδιοκτήτες του πληρώνουν παράβολο εκπρόθεσμου επανελέγχου.

Τάξη στο χάος που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός βάζει νέα εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία αφορά στα οχήματα που ελέγχθηκαν σε κάποιο ΚΤΕΟ πριν το lockdown και κόπηκαν με σοβαρές ελλείψεις και δεν μπόρεσαν να τα ξαναπεράσουν από Τεχνικό Έλεγχο εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων.

Ειδικότερα η εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει ότι:

«Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγκυκλίων που αφορούν στο αντικείμενο του θέματος, σας γνωρίζουμε συμπληρωματικά τα ακόλουθα:

1.Για τα οχήματα της παρ. 7 της ανωτέρω (α) σχετικής εγκυκλίου, ήτοι για τα οχήματα όλων των κατηγοριών με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις, των οποίων η διάρκεια ισχύος παρατάθηκε μέχρι την Παρασκευή 29-5-2020, καθορίζεται ότι εφόσον προσήλθαν στο ΚΤΕΟ για έλεγχο από τις 30-5-2020 μέχρι και τις 29-6-2020, ο έλεγχος αυτός θεωρείται εκπρόθεσμος επανέλεγχος και συνεπώς υπόκεινται επιπλέον στην καταβολή του ειδικού τέλους εκπροθέσμου του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 (Α’ 55), όπως ισχύει.

Στην περίπτωση όμως που τα ως άνω οχήματα προσκομιστούν στο ΚΤΕΟ για έλεγχο από τις 30-6-2020 και μετά, ανεξαρτήτως διενέργειας ή μη ενδιάμεσου ελέγχου, τότε διενεργείται πλήρης αρχικός έλεγχος με την καταβολή επιπλέον του ειδικού τέλους εκπροθέσμου του άρθρου 5 του ν.1350/1983, όπως ισχύει, μόνον στην περίπτωση που το όχημα προσκομίζεται για έλεγχο μετά την ημερομηνία λήξης του ΔΤΕ. Το όχημα λογίζεται εκπρόθεσμο για τη διενέργεια αρχικού αντί επαναληπτικού ελέγχου για το χρονικό διάστημα από τις 30-6-2020 μέχρι την ημερομηνία διενέργειας του ελέγχου.

  • Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω παρατίθενται τα ακόλουθα τρία παραδείγματα:

Παράδειγμα 1:

Επιβατηγό όχημα είχε ελεγχθεί στις 11-3-2020 και είχε εφοδιαστεί με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 10-4-2020. Εφόσον το όχημα προσήλθε για έλεγχο στις 17-6-2020, ο έλεγχος θεωρείται εκπρόθεσμος επανέλεγχος (δεδομένου ότι διενεργήθηκε στο διάστημα από 30-5-2020 έως και 29-6-2020).

Παράδειγμα 2:

Επιβατηγό όχημα είχε ελεγχθεί στις 19-2-2020 και είχε εφοδιαστεί με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 20-3-2020. Εάν το όχημα προσέλθει για έλεγχο στις 23-7-2020 θα διενεργηθεί αρχικός έλεγχος (δεδομένου ότι προσέρχεται μετά τις 30-6-2020) και επιπρόσθετα θα θεωρηθεί εκπρόθεσμο για 24 ημέρες (από 30-6-2020 έως και 23-7-2020).

Παράδειγμα 3:

Επιβατηγό όχημα είχε ελεγχθεί στις 19-2-2020 και είχε εφοδιαστεί με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 20-3-2020. Μετά την επαναλειτουργία των ΚΤΕΟ προσήλθε για έλεγχο στις 24-6-2020, οπότε διενεργήθηκε στο όχημα εκπρόθεσμος επανέλεγχος (διάστημα από 30-5-2020 έως και 29-6-2020) και χορηγήθηκε εκ νέου ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 24-7-2020. Εάν το όχημα προσέλθει ξανά για έλεγχο στις 22-7-2020, θα διενεργηθεί αρχικός έλεγχος, δεδομένου ότι προσέρχεται μετά τις 30-6-2020. Ο έλεγχος λογίζεται εμπρόθεσμος γιατί το όχημα προσκομίζεται πριν την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης του ΔΤΕ.

2.Για τα οχήματα της παρ. 8 της ανωτέρω (α) σχετικής εγκυκλίου, ήτοι για τα οχήματα όλων των κατηγοριών με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος πριν τις 16-3-2020, καθορίζεται ότι εφόσον προσκομιστούν στο ΚΤΕΟ μετά την παρέλευση 60 ημερών από την ημερομηνία του αρχικού τους ελέγχου, ανεξαρτήτως διενέργειας ή μη ενδιάμεσου ελέγχου, τότε διενεργείται πλήρης αρχικός έλεγχος και επιπλέον υποχρεούνται στην καταβολή του ειδικού τέλους εκπροθέσμου του άρθρου 5 του ν. 1350/1983, όπως ισχύει, μόνον στην περίπτωση που το όχημα προσκομίζεται για έλεγχο μετά την ημερομηνία λήξης του ΔΤΕ. Διευκρινίζεται ότι στις περιπτώσεις αυτές, για τον υπολογισμό των 60 ημερών από την ημερομηνία διενέργειας του αρχικού ελέγχου, δεν συνυπολογίζεται το χρονικό διάστημα που τα ΚΤΕΟ ήταν κλειστά, ήτοι από 23-3-2020 έως και 3-5-2020. Ομοίως, για τον υπολογισμό του χρονικού διαστήματος για το οποίο τα υπόψη οχήματα θεωρούνται εκπρόθεσμα για τη διενέργεια αρχικού αντί επαναληπτικού ελέγχου, δεν συνυπολογίζεται το διάστημα που είχε απαγορευτεί η λειτουργία των ΚΤΕΟ.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 4 της αριθμ. 19111/192/2019 υ.α., στις περιπτώσεις αυτές, το χρονικό διάστημα για το οποίο το όχημα λογίζεται εκπρόθεσμο ξεκινά να υπολογίζεται από την 60η ημέρα από την ημερομηνία διενέργειας του αρχικού ελέγχου.

  • Για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω παρατίθενται τα ακόλουθα τρία παραδείγματα:

Παράδειγμα 1:

Επιβατηγό όχημα που είχε ελεγχθεί στις 3-2-2020 και είχε εφοδιαστεί με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 4-3-2020 δεν ελέγχθηκε πριν το κλείσιμο των ΚΤΕΟ.

Εφόσον προσήλθε για έλεγχο στις 11-5-2020, ο έλεγχος θεωρείται εκπρόθεσμος επανέλεγχος, δεδομένου ότι δεν είχαν παρέλθει 60 ημέρες από την ημερομηνία διενέργειας του αρχικού ελέγχου, εξαιρουμένου του διαστήματος που τα ΚΤΕΟ ήταν κλειστά (από 4-2-2020 έως 22-3-2020 και από 4-5-2020 έως και 11-5-2020).

Παράδειγμα 2:

Επιβατηγό όχημα που είχε ελεγχθεί στις 13-1-2020 και είχε εφοδιαστεί με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 12-2-2020 δεν ελέγχθηκε πριν το κλείσιμο των ΚΤΕΟ. Εάν προσέλθει για έλεγχο στις 21-7-2020 θα διενεργηθεί αρχικός έλεγχος, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει 148 ημέρες από την ημερομηνία διενέργειας του αρχικού ελέγχου, εξαιρουμένων των ημερών που τα ΚΤΕΟ ήταν κλειστά (από 14-1-2020 έως 22-3-2020 και από 4-5-2020 έως και 21-7-2020).

Επιπρόσθετα, το όχημα θα θεωρηθεί εκπρόθεσμο για 88 ημέρες, εξαιρουμένων των ημερών που τα ΚΤΕΟ ήταν κλειστά [από 14-3-2020 (61η ημέρα από τον αρχικό έλεγχο) έως 22-3-2020 και από 4-5-2020 έως και 21-7-2020].

Παράδειγμα 3:

Επιβατηγό όχημα που είχε ελεγχθεί στις 10-2-2020 και είχε εφοδιαστεί με ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 11-3-2020 δεν ελέγχθηκε πριν το κλείσιμο των ΚΤΕΟ. Μετά την επαναλειτουργία των ΚΤΕΟ προσήλθε για έλεγχο στις 12-5-2020, οπότε διενεργήθηκε στο όχημα εκπρόθεσμος επανέλεγχος (δεν είχαν παρέλθει οι 60 ημέρες από τον αρχικό έλεγχο, εξαιρουμένου του διαστήματος που τα ΚΤΕΟ ήταν κλειστά) και χορηγήθηκε εκ νέου ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις με αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος την 11-6-2020. Εάν το όχημα προσέλθει ξανά για έλεγχο στις 10-6-2020 θα διενεργηθεί αρχικός έλεγχος, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει 79 ημέρες από την ημερομηνία διενέργειας του αρχικού ελέγχου, εξαιρουμένων των ημερών που είχαν κλείσει τα ΚΤΕΟ (από 11-2-2020 έως 22-3-2020 και από 4-5-2020 έως και 10-6-2020). Ο έλεγχος λογίζεται εμπρόθεσμος γιατί το όχημα προσκομίζεται πριν την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης του ΔΤΕ.

3.Από τις 15-7-2020 και μετά καταργείται η ρύθμιση της ανωτέρω (α) σχετικής εγκυκλίου αναφορικά με το ότι ο υπολογισμός της ημερομηνίας λήξης του εκδιδόμενου ΔΤΕ ξεκινά από την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης του προηγούμενου ΔΤΕ ή από την προβλεπόμενη ημερομηνία διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου για πρώτη φορά. Συνεπώς, κατά τον τεχνικό έλεγχο που διενεργείται στα ΚΤΕΟ από τις 15-7-2020 και μετά, ο υπολογισμός της ημερομηνίας λήξης του χορηγούμενου ΔΤΕ γίνεται με έναρξη την ημερομηνία διενέργειας του ελέγχου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.»

newsauto.gr

ΣΧΟΛΙΑ