Τρίτη 7 Απριλίου 2020
8.1 C
Πάτρα

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Γερμανία: Βουλευτές ζητούν να μεταφερθούν προσφυγόπουλα από τα ελληνικά νησιά Μέτρα για τον κορωνοϊό: Με drone ενημερώνονται οι πολίτες στην παραλία της Θεσσαλονίκης Αυστρία: Προοδευτική άρση των περιοριστικών μέτρων από τις 14 Απριλίου υπό όρους Βόμβα στα σκαριά με επιστροφή ​Ρονάλντο στη Ρεάλ Αναβάλλεται για το 2021 η λειτουργία του δικτύου υδροπλάνων στο Ιόνιο Γεννηματά: To ΚΙΝΑΛ αναδεικνύει τα προβλήματα και κάνει συγκεκριμένες προτάσεις Πρόταση για εξαγορά πατεντών φαρμάκων και εμβολίων κατά του Covid-19 από την ΕΕ Εξετάζεται ο τριπλασιασμός των προστίμων Ρωσία: Περίπου 1.000 κρούσματα μέσα σε 24 ώρες Αίγυπτος: Αυστηρά μέτρα έχει επιβάλει η ελληνική κοινότητα λόγω κορωνοϊού Μητέρα 4 παιδιών πέθανε από κορωνοϊό πριν προλάβει να αποχαιρετήσει την οικογένειά της Στην εντατική ο Μπόρις Τζόνσον!

Σχολεία: Τέλος η Θεματική Εβδομάδα – Τι έρχεται με τη νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές

Τέλος η Θεματική Εβδομάδα για τους μαθητές στα σχολεία, όπως ανακοίνωσε πριν λίγο το υπουργείο Παιδείας, ενώ με τη νέα σχολική χρονιά έρχονται και επιπρόσθετες αλλαγές.

Αναλυτικά, η Θεματική Εβδομάδα πρόκειται να αντικατασταθεί από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με σκοπό όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, οι μαθητές «να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα)».

Οι βασικοί θεματικοί κύκλοι στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα είναι:

  • «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην»: Αυτομέριμνα και πρόληψη, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, πρόληψη εξαρτήσεων οδική ασφάλεια, διατροφή, ψυχική υγεία.
  • «Φροντίζω το περιβάλλον»: Κλιματική αλλαγή, οικολογική συνείδηση, αειφόρος ανάπτυξη, φυσικές καταστροφές, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά.
  • «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»: Ανθρώπινα δικαιώματα, εθελοντισμός, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα.
  • «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»: Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας, νεανική επιχειρηματικότητα, ρομποτική, STEM/STEAM, νέες τεχνολογίες, «γνωρίζω τα επαγγέλματα».

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε σχετικά: «Σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας, στρέφουμε την προσοχή μας στην ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής, για να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά με τον κοινωνικό τους περίγυρο. Η πρωτοβουλία μας αυτή εξυπηρετεί και μια νέα φιλοσοφία: αλλαγή από «κάτω προς τα πάνω», με μεθοδικότητα και σταθερά βήματα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία έμπειρων φορέων, τα επιστημονικά εχέγγυα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και έχοντας ήδη εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση για τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Νέες δεξιότητες, καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας, για να χτίσουμε το σχολείο του αύριο».

Από την πλευρά της, η υφυπουργός, αρμόδια για τα θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σοφία Ζαχαράκη, αναφερόμενη στο γεγονός ότι από σήμερα είναι ανοικτή η πλατφόρμα του ΙΕΠ για την υποβολή προτεινόμενου εκπαιδευτικού υλικού για τα Εργαστήρια έκανε λόγο για «το πρώτο βήμα μιας μεγάλης προσπάθειας». «Με έγκαιρη προετοιμασία και συνεργασία με το ΙΕΠ, θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά τα εφόδια για να ανταποκριθούν σ’ ένα περιβάλλον που αλλάζει γρήγορα. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι μια εισαγωγή στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων, αλλά και την επαφή με γνώσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τη δυναμική και τη δημιουργικότητά τους», επεσήμανε.

Ποιες είναι οι δεξιότητες που καλλιεργούνται:

  • Δεξιότητες ζωής (life skills)
  • Ήπιες δεξιότητες (soft skills)
  • Δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης

Ενδεικτικά, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες, η επίλυση προβλημάτων, ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός.

Ποια η διαδικασία που θα ακολουθηθεί:

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα/υλικό, που θα υποβληθούν σε συνέχεια της πρόσκλησης του ΙΕΠ, θα τύχουν αξιολόγησης και επεξεργασίας από ειδική ερευνητική ομάδα του ΙΕΠ, ώστε να σχεδιαστεί πρόγραμμα σπουδών για κάθε θεματικό κύκλο/εργαστήριο, διαβαθμισμένο ηλικιακά, και να συγκροτηθεί στη συνέχεια μια ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα ανοικτών προγραμμάτων σπουδών για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (Πλατφόρμα 21+). Πρόκειται για μία πρώτη προσπάθεια να καθιερωθεί η χρήση πολλαπλών πηγών και μέσων, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της συγκριτικής ανάλυσης.

Ποιος θα επιμορφώνει:

Πιστοποιημένοι επιμορφωτές εξειδικευμένων φορέων, μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού εξειδικευμένα στην εργαστηριακή-ανακαλυπτική μάθηση, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό (curriculum design) και την επιμόρφωση ενηλίκων, καθώς και στελέχη της εκπαίδευσης.

Ποιος θα διδάσκει:

Εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει.

ΣΧΟΛΙΑ