Παγιώνονται οι καταναλωτικές συνήθειες που έφερε ο κοροναϊός

Φόβος αλλά και ανάγκη για επιστροφή στις καθημερινές συνήθειες των καταναλωτών την επομένη ήμερα μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, που είχαν επιβληθεί εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού , διακατέχει τους Έλληνες αλλάζοντας τους παράλληλα τις συνήθειες που είχαν.

Σχεδόν ο ένας στους δυο καταναλωτές σκοπεύουν να διατηρήσουν τουλάχιστον για το επόμενο δίμηνο την ίδια αγοραστική συμπεριφορά που είχαν εξαιτίας της πανδημίας ωστόσο μετά το άνοιγμα των επιχειρήσεων ο ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι σκοπεύει άμεσα να επισκεφθεί άμεσα κάποιο εστιατόριο ή ταβέρνα ενώ το 30% θα αλλάξει συνήθειες και μάλλον δεν θα πάει διακοπές όπως και τα προηγούμενα χρόνια.

Δείτε επίσης: Ύμνοι Handelsblatt για το λιμάνι του Πειραιά – «Είναι το Νο1 στη Μεσόγειο»
Η εικόνα αυτή για την επόμενη ημέρα της καραντίνας προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) την οποία πραγματοποίησε, με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο τον Μάιο 2020 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα.

Μάσκες γάντια και αντισηπτικά στην καθημερινότητα
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι σημαντικά ποσοστά του πληθυσμού θα διατηρήσουν τις συνήθειες που υιοθέτησαν λόγω της εμφάνισης του κοροναϊού.

Όπως καταγράφεται μία σειρά από συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις το 38% του κοινού έχει σταματήσει να φοράει γάντια μία χρήσης κατά την επίσκεψη του στα καταστήματα, ενώ το 11% θα σταματήσει άμεσα να το κάνει το 13% θα «εγκαταλείψει» τα γάντια κάποια στιγμή μέσα στο 2020.

Ωστόσο το 1/3 των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να παίρνουν προληπτικά μέτρα να θα να φορούν γάντια και το επόμενο έτος. Τα ποσοστά για τις μάσκες είναι ακόμα μεγαλύτερα. Μόλις το 28% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 15% θα σταματήσει άμεσα και το 16% μέσα στο 2020.

Το υπόλοιπο 41% θα σταματήσει αργότερα. Ανάλογη είναι και η πρόθεση για χρήση αντισηπτικού ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι τέσσερις στους δέκα καταναλωτές θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος.

Ανάγκη για έξοδο και διακοπές αλλά ένας στους δυο δεν το βλέπουν για φέτος
Την ίδια στιγμή η έρευνα δείχνει την ανάγκη του κόσμου να βγει από το σπίτι και να επιστρέψει σε καθημερινές συνήθειες όπως η ψυχαγωγία και οι έξοδοι σε εστιατόρια, ταβέρνες και καφέ. Με δεδομένο ότι η αγορά της εστίασης που ξεκίνησε τη λειτουργία της , το 33% των ερωτώμενων στην έρευνα ή 1 στους 3 δόλωσε ότι θα ξεκινήσει άμεσα την συνήθεια του φαγητού σε εστιατόριο-ταβέρνα, ενώ 17% αργότερα μέσ’ το στον χρόνο. Ωστόσο ενδεικτικό του φόβου που υπάρχει και οι εκπρόσωποι της αγοράς ελπίζουν ότι θα μετριαστεί το επόμενο διάστημα είναι ότι το 50% των καταναλωτών φαίνεται ότι δεν θα επιστρέψει στην οργανωμένη εστίαση μέσα στο 2020

Μικρό το ενδιαφέρον και για διακοπές το φετινό καλοκαίρι αφού μόλις το 24% δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές όπως έκανε κάθε χρόνο, το 17% ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και το 27% δεν θα κάνει διακοπές φέτος. Σημαντικό για την κατάσταση που επικρατεί είναι και το ότι το 30% θεωρεί ότι δεν θα μπορέσει φέτος να κάνει διακοπές, ενώ 8% θεωρεί ότι δεν μπορέσει κάνει διακοπές ούτε το 2021. Μάλιστα αρκετά μεγάλο ποσοστό 32% (1 στους 3) δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει καθώς κρατά στάση αναμονής και περιμένει να δει πως θα εξελιχτεί η κατάσταση μετά την άρση των περιορισμών και την επιστροφή στην κανονικότητα. Πάντως η πλειοψηφία σε ποσοστό 37% εκτιμά ότι θα έχει τη δυνατότητα να κάνει διακοπές τον Αύγουστο, το 16% νωρίτερα από τον Ιούλιο και το 15% αργότερα μετά το καλοκαίρι μέσα στο 2020.

ΣΧΟΛΙΑ