Ντου του Ρουβίκωνα σε ιατρείο γυναικολόγου

Που αρνήθηκε να κάνει άμβλωση

Παρέμβαση σε ιατρείο γυναικολόγου του Κέντρου Υγείας Πατησίων, η οποία φέρεται να αρνήθηκε να κάνει άμβλωση σε ασθενή, πραγματοποίησε ο φεμινιστικός τομέας του Ρουβίκωνα την Τετάρτη το μεσημέρι.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αυτούσια όπως αναρτήθηκε από τον Ρουβίκωνα:

«Είμαστε αποφασισμένες πως δεν θα επιστρέψουμε στο μεσαίωνα, οπότε θα το επαναλαμβάνουμε έως τέλους: Όταν η άμβλωση πραγματοποιηθεί νόμιμα και με ασφάλεια, δεν αυξάνεται ο κίνδυνος για ψυχιατρικά ή σωματικά προβλήματα. Οι γυναίκες συνήθως επιθυμούν να τερματίσουν την εγκυμοσύνη χρησιμοποιώντας μη ασφαλείς μεθόδους όταν απαγορεύεται η πρόσβαση σε νόμιμη άμβλωση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πολλές επιπλοκές, όπως ατελής έκτρωση, σήψη, αιμορραγία ή βλάβη σε εσωτερικά όργανα, στείρωση. Οι μη ασφαλείς εκτρώσεις είναι από τους κυριότερους λόγους θνησιμότητας ανάμεσα στις γυναίκες παγκοσμίως.

Εκτιμάται πως κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 20 εκατομμύρια μη ασφαλείς εκτρώσεις και προκαλούν εκατομμύρια ατυχημάτων. Μόνο το 40% των γυναικών παγκοσμίως μπορούν να έχουν πρόσβαση σε νόμιμες εκτρώσεις ενώ ένα 35% μπορεί να προβαίνει νομίμως σε εκτρώσεις αν όμως πληρούν συγκεκριμένα σωματικά, ψυχικά και κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.

Οι μη ασφαλείς πρακτικές εκτρώσεων οδηγούν τις γυναίκες σε 70.000 θανάτους το χρόνο περίπου και σε 5 εκατομμύρια μόνιμες δυσλειτουργίες.

Για να μειωθεί ο αριθμός των μη ασφαλών εκτρώσεων, οι οργανισμοί υγείας δίνουν έμφαση στην νομιμοποίηση της άμβλωσης και στην εξασφάλιση της εύκολης πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας από τις γυναίκες.

Αυτά ισχύουν για την επιστημονική ιατρική κοινότητα. Για το Κέντρο Υγείας Πατησίων, όχι. Στο Σταθμό Προστασίας Μητέρας-Παιδιού-Εφήβου του Κέντρου Υγείας Πατησίων, η γυναίκα που επιθυμεί να διακόψει την κύηση, αντιμετωπίζεται με επικριτικά σχόλια, θρησκευτική κατήχηση και σταυροκοπήματα από ιατρό και νοσηλεύτρια. Και με άρνηση εξέτασης και παροχής υπηρεσιών υγείας. Με ό,τι αυτό ενδέχεται να συνεπάγεται για τη ζωή της, τη σωματική και συναισθηματική της ακεραιότητα.

ΣΧΟΛΙΑ