Μάτι: Από τα 2.000 σπίτια τα 400 είναι σε αναδασωτέες περιοχές

Σε μεγάλο πονοκέφαλο έχει εξελιχθεί η εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την Ανατολική Αττική, κι αυτό γιατί είναι αναπόφευκτο να μην πιάσουν δουλειά οι… μπουλντόζες.

Ήδη, τοπικές αρχές, βουλευτές και πολίτες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να πείσουν την κυβέρνηση να «γλιτώσει» όσο το δυνατόν περισσότερες περιουσίες. Πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος εξηγούν στον Ελεύθερο Τύπο ότι, αν τελικά προτιμηθεί ο «πρότυπος» σχεδιασμός, θα πρέπει να γκρεμιστούν εκατοντάδες σπίτια, με αρκετούς ωστόσο να προτάσσουν μια μεσοβέζικη λύση.

Το βασικό αλαλούμ έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχουν σοβαρά ζητήματα πολεοδόμησης. Όπως λοιπόν προκύπτει και στην πράξη, για να μπορέσει να πολεοδομηθεί η περιοχή, οι κατεδαφίσεις είναι αναπόφευκτες, ωστόσο ο ακριβής αριθμός αυτών είναι που προβληματίζει και φέρνει ποικίλες αντιδράσεις. Δεδομένου μάλιστα ότι υπάρχουν ακίνητα πάνω σε ρέματα, δασικές και αναδασωτέες περιοχές περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Από τις συνολικά περίπου 2.000 κατοικίες στην περιοχή οι 400 βρίσκονται σε δασικές-αναδασωτέες περιοχές, ενώ άλλες τόσες έχουν χτιστεί σε ρέματα και προστατευμένες περιοχές.

Η πιο δύσκολη περιοχή νομοθετικά είναι η Αμπελούπολη, καθώς έχει 131 κατοικίες, εκ των οποίων μόλις οι 31 έχουν οικοδομική άδεια. Μάλιστα, η πλειοψηφία των σπιτιών είναι μονοκατοικίες, εκτός από μερικά 2ώροφα και μία πολυκατοικία.

Δεύτερη σε δυσκολία περιοχή είναι ο Προβάλινθος, δεδομένου ότι έχει 750 ιδιοκτήτες για 170 οικίες, εκ των οποίων μόλις οι 22 έχουν οικοδομική άδεια! Σε αυτή την φάση, δεν έχει ξεκαθαρίσει αν ακόμη 10 είναι πλήρως νόμιμες. Ταυτόχρονα, από τις συνολικά 170, οι 72 έχουν καεί ολοσχερώς αλλά μόλις οι 20 είχαν άδεια.

Επόμενος πονοκέφαλος είναι το Μάτι, το οποίο ωστόσο δεν είναι δασικό και έχει σχέδιο πόλης, όμως σε αρχική μορφή και δεν έχει εγκριθεί.

Το ζήτημα για την περιοχή είναι ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν σε διαδικασία μεταβίβασης και αυτό γιατί έχουν αγροτικούς τίτλους. Εταίρο πρόβλημα είναι, φυσικά, και οι δρόμοι, που, όπως φάνηκε από την τραγωδία της 23ης Ιουλίου 2018, μπορούν να μετατραπούν σε παγίδες θανάτου.

Αντίθετα, στο Κόκκινο Λιμανάκι τα πράγματα είναι πιο αισιόδοξα, γιατί υπάρχουν 25 ιδιοκτησίες οι οποίες έχουν όλες άδεια, καθώς η περιοχή είχε πολεοδομηθεί στο παρελθόν.

ΣΧΟΛΙΑ