Δημήτρης Λιγνάδης:Να γίνει ξανά το Εθνικό μια ναυαρχίδα στον θεατρικό πλουτισμό της χώρας

Παθιασμένος, πεισματάρης, δουλευταράς και ειλικρινής. Έτσι ήταν ο Δημήτρης Λιγνάδης σε όλες τους τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες έως τώρα. Έτσι ήταν και σήμερα στην πρώτη του επίσημη από τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Ο Λιγνάδης παρουσίασε το όραμα του για την επόμενη τριετία και ενθουσίασε εν μη τι άλλο για το πάθος και το όραμα του.

«Πάρε τη λέξη μου, δώσε μου το χέρι σου» είναι το μότο του Εθνικού θεάτρου από τη φράση του Ανδρέα Εμπειρίκου.

«Θα μου επιτρέψετε να αρχίσω λίγο προσωπικά. Θέλω ότι σας λέω να έχει αυθορμητισμό τον οποίο θα σας εγγυηθώ ότι δεν πρόκειται να χάσω κατά τη διάρκεια της θητείας μου». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την τοποθέτησή του και συνέχισε: «Όταν ανέλαβα αυτή τη θέση όλοι οι φίλοι μου και κυρίως η μητέρας μου, μου είπε ‘που πας παιδί μου’. Γιατί εγκαταλείπεις αυτή την πετυχημένη πορεία με ρόλους και σκηνοθεσίες, μόλις χθες τελείωσε ο Οιδίπους Τύραννος που πήγε πολύ καλά το καλοκαίρι.

»Η απάντησή μου ήταν γιατί δεν είμαι τρελός, ίσως είμαι Δον Κιχώτης, ίσως είμαι πολύ ρομαντικός. Γιατί κάποια στιγμή πρέπει και εγώ στα 55 μου να προσφέρω κάτι πιο χειροπιαστό ή να προσπαθήσω να προσφέρω κάτι πιο χειροπιαστό».

Θέλοντας να ελαφρύνει την ατμόσφαιρα αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στη μητέρα του λέγοντας: «Το πρώτο πράγμα που μου είπε όταν μάθαμε εκεί γύρω στα τέλη Αυγούστου ότι θα είμαι ο νέος διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ‘επιτέλους θα γλιτώσουμε από τις βερμούδες’.

»Γιατί πάντοτε στηλίτευε και την εν γένει συμπεριφορά μου και το ντύσιμό μου. Έχει εν μέρει δίκιο η μάνα μου. Μπορεί να μην εμφανίζομαι στο γραφεί με βερμούδες αλλά μέσα μου θα φοράω πάντα βερμούδα και ψυχικά θα είμαι πάντοτε αυτός που ήμουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια».

Όσοι συναναστρεφόμαστε μαζί του όλα αυτά τα χρόνια ξέρουμε πόσο θέλει να προσφέρει και κυρίως πόσο καλά έχει στο μυαλό του αυτό που θέλει να κάνει.

Αυτό ακριβώς φάνηκε και σήμερα. Το όραμά του είναι συγκεκριμένο. Θέλει να ενισχύσει την εκπαιδευτική δράστη του Εθνικού Θεάτρου, να κάνει ακόμα καλύτερη την Δραματική Σχολή, να αξιοποιήσει το Σχολείο της Ειρήνης Παππά.

Εγώ μεγάλωσα στο Εθνικό Θέατρο πριν ακόμα μπω στην δραματική σχολή. Λόγω του πατέρα μου ερχόμουν στο θέατρο, στο παλιό ακόμα Τσίλλερ, έβλεπα παραστάσεις. Έχω μια τεράστια αγάπη για αυτόν τον φορέα. Θα έλεγε κανείς ότι είναι μέσα στο γονίδιο μου. Αυτό δεν προεξοφλεί και κάποια επιτυχή διοίκηση βεβαίως αλλά τουλάχιστον ισχυροποιεί τη θέλησή μου να συνεχίσω και να βελτιώσω την λειτουργία του Εθνικού Θεάτρου και να καταστεί πάλι μια ναυαρχίδα στον θεατρικό πλουτισμό αυτού του τόπου.

Όσον αφορά στο ρεπερτόριο η σεζόν που ήδη άρχισε διατηρεί τον προγραμματισμό που ήδη έχει ανακοινωθεί. Η νέα διεύθυνση είναι αδύνατον να κάνει και πολλά για τη φετινή χρονιά καθώς ανέλαβε μόλις την 1η Σεπτεμβρίου.

Στη σεζόν 2020-2021, αν και όπως τόνισε ο Λιγνάδης ήδη είναι αργά για προγραμματισμό μιας και πολλοί αξιόλογοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί έχουν ήδη κλείσει μας έδωσε μια μικρή γεύση.

Δημήτρη Καμαρινός, Δημήτρης Καραντζάς, Γιώργος Κιμούλης, Στάθης Λιβαθινός, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Αμαλία Μουτούση, Βασίλης Μπισμπίκης, Άτζελα Μπρούσκου, Γιώργος Νανούρης, Κωνστνατίνος Ρήγος, Δημήτρης Τάρλοου, Θάνος Παπακωνστανίνου και Μάρθα Φριντζήλα είναι οι σκηνοθέτες με τους οποίους έχει ήδη συμφωνήσει ο Δημήτρης Λιγνάδης για την επόμενη σεζόν.

Όπως ανακοίνωση ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής η πειραματική σχολή θα διευρυνθεί ουσιαστικά σε όλες τις σκηνές, καθώς οι ταμπέλες και οι προσδιορισμοί είναι κάτι που δεν του ταιριάζει. Χωρίς όμως να χρειάζεται ξεχωριστός διευθυντής. Όπως είπε ο ίδιος: «Δεν χρειάζεται καμία σκηνή ξεχωριστό διευθυντή. Η καλλιτεχνική διεύθυνση είναι υπεύθυνη για όλο το θέατρο».

Ξεχωριστή μνεία έκανε ο Λιγνάδης και στο ισόγειο του Ρεξ, στο οποίο θέλει να προσδώσει ξεχωριστή σημασία δίνοντας του το όνομα της σπουδαίας Ελένης Παπαδάκη.

Για το τέλος άφησε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Εθνικό Θέατρο χωρίς να έχει προλάβει ακόμα να έχει για αυτά σαφή εικόνα. Ωστόσο διευκρίνισε ότι το όραμά του δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν αυτά δεν λυθούν.

ΣΧΟΛΙΑ