Από την Πάτρα με…αγάπη-Τετ-α-τετ Πελετίδη Καραμανλή στην Αθήνα για τρένο και Πατρών-Πύργου

Με το σύνθημα ούτε βήμα πίσω από τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, σχετικά με την υπογειοποίηση του τρένου και την ολοκλήρωση της Πατρών-πύργου, συμπεριλαμβανομένης και της νότιας χάραξης, πηγαίνει στην Αθήνα, την προσεχή Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κ. Πελετίδης, για το ραντεβού του με τον Υπουργό Υποδομών και μεταφορών.

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

Ο κ. Καραμανλής αποδεχόμενος το αίτημα του κ. Πελετίδη, όπως έπραξε και με τους Δημάρχους της Ηλείας, αναμένεται να του μιλήσει για τη σαφή βούληση του Υπουργείου να ολοκληρωθεί η Πατρών-Πύργου εντός χρονοδιαγραμμάτων και να φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας.

Στην εν λόγω συνάντηση θα συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με πληροφορίες, οι γενικοί γραμματείς του Υπουργείου, ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλος, ο οποίος γνωρίζει τα εν λόγω ζητήματα και τα χειρίζεται εδώ και χρόνια.

Βέβαια, σαφές ακόμη χρονοδιάγραμμα δεν μπορεί να δοθεί από τα στελέχη του Υπουργείου στον Κώστα Πελετίδη, αφού βρισκόμαστε εν αναμονή των απαντήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόσο για την Πατρών-Πύργου, όσο και για το τρένο.

Όμως, σύμφωνα με ανώτατα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών,  θα δοθεί στον κ. Πελετίδη ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσεων, στοχεύσεων και τα έως τώρα στοιχεία των διαπραγματεύσεων με τους Ευρωπαίους, με τις οριστικές απαντήσεις και για τα δύο έργα να έρχονται έως τα τέλη του χρόνου, συγκεκριμένα, κοστολογημένα, κατόπιν μελετών, όπως για το τρένο.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΟΛΥΜΠΙΑ Ή «ΣΥΜΜΑΖΕΜΑ» ΕΡΓΟΛΑΒΙΩΝ

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε ό,τι αφορά στην Πατρών-Πύργου, ο κ. Καραμανλής θα αναφερθεί στη λύση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης στην Ολυμπία οδό, σενάριο που προκρίνει ο ίδιος και για το οποίο περιμένει το πράσινο «φως» από την Ε.Ε., ειδάλλως προσανατολίζεται στο «συμμάζεμα» των εργολαβιών, από 8 σε 2.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΖΕΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ

Για το τρένο, προκρίνεται η επικαιροποίηση της μελέτης Ζέκου, που εκπονήθηκε τον Δεκέμβρη του 2013, με επικεφαλής τότε στην ΕΡΓΟΣΕ τον Κ. Σπηλιόπουλο, η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, βύθιση της γραμμής σε τρία σημεία από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο, βύθιση σε όλο το κομμάτι (cut and cover) από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα και μετά επίγεια διέλευση.

Κύκλοι του Υπουργείου Υποδομών τονίζουν επιπροσθέτως πως, δεν θα απαντήσουν σε ενδεχόμενες άστοχες ή υπερβολικές λεκτικές κατευθύνσεις του κ. Πελετίδη που είχαν ή θα έχουν να κάνουν με εξυπηρέτηση λαϊκίστικων λογικών. Στόχος του Υπουργείου είναι να πείσει συγκεκριμένα, κοστολογημένα και ρεαλιστικά για την πορεία και την αποτελεσματικότητα σε σχέση με τα δύο μεγάλα έργα αυτά υποδομών, τόσο τους τοπικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση, όσο και τους πολίτες.

 

ΣΧΟΛΙΑ